sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Helppo niksi kylpyhuoneen siivoukseen

Moikkamoi ! 

Varmaan moni muukin suoraväreillä hiuksiaan värjäävä on saanut kokea värin ihanuuden pitkin kylpyhuonetta? Niin minäkin toden totta, mun kylpyhuone näyttää värjäyksen jälkeen lähinnä teurastamolta, vaikka kuinka kastelen kaakelit ennen hiuksiani ja koitan kesken huuhtelunkin niitä suihkutella pois väristä, mutta jotenkin väri aina jämähtää kaakeleihin tehokkaamin kuin hiuksiin.. 

En myöskään jokaikinen kerta jaksanut alkaa perustehoputsareilla hankaamaan koko kylppäriä, koska väri irtos tosi huonosti ja sai hikipäässä pitkät tovit hangata niin mä päätin kokeilla jotain muuta ! 


Mun niksi on nimittäin ihan tuttu KLOORI. Meillä töissä pestään sosiaalisten tilojen kaakelit kloorilla ja mä oon valkassu lavuaarini ja vessanpöntön jo vuosia samalla tökötillä, niin miksipä ei toimisi lattiaan? 


Klooria käyttäessä suosittelen pitämään kylppärin oven auki, itse en voi niin tehdä ja pöllyt on aikamoiset... Pesuveden ja huuhteluveden tulee olla tietenkin kylmää ja kosketusta iholle suosittelen välttämään, kuivattaa hyvin tehokkaasti ainakin.

Tarvitset siis vain ämpärin, lattiaharjan (mä käytän tiskiharjaa), klooria, kylmää vettä ja hetken aikaa ja jos oot vähän vihainen niin sujuu tosi paljon iisimmin. ;) Tippa klooria ja kylmää vettä ämpäriin, lattian kastelu ja eikun vain jynssäämään ! Hankaamisen jälkeen annetaan vaikuttaa muutama min, hangataan uudelleen ja huuhdellaan huolellisesti.


Olin just seuraavana päivänä sävyttämässä lisää, niin en ihan puhtaaksi edes lattiaa yrittänyt hangata, enkä antanut kloorin vaikuttaa, pahoittelen siis nyt vähän huonohkoa jälkeen-kuvaa. Lattiakaivoonkin eksyi pölyt kylppärin kolosista, mä pesen aina koko lattian kun kissanhiekka leviää ja jättää valkoisia läikkiä lattiaan tosi helposti. Onhan tuo nyt silti tosi paljon kivampi ja siistimpi, kehtaa päästää kaveritkin pissalle ollessaan kylässä. :D

Toivottavasti nautitte isienne seurasta tänään, nukkukaa hyvin ja palataan toisissa merkeissä ensi viikolla !

2 kommenttia:

  1. Tuleeko pian postausta vai onko kiireitä?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loppuviikolla ehdin kuvaileen päivänvalossa muutamaan postaukseen materiaalit niin sitten taas pääsee päivitteleen ! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi !